3 chyby v komunikaci se zákazníky
Správně nastavená komunikace s klienty je dnes klíčová k akvizici nových klientů. Kterých chyb se vyvarovat, abyste neztratili dobré jméno a vaše firma mohla dále růst?
Nemáte žádné firemní hodnocení
Dnes je konkurenční prostředí natolik silné, že již nestačí jen mít dobré produkty a služby. Je nutné pracovat také na marketingu a image firmy. Firemní zkušenosti je prospěšné pro všechny strany – vám pomáhá nalézt nové zákazníky, klientům pak zjistit, která firma je spolehlivá. Hodnocení firem je klíčové právě pro akvizici nových zákazníků. Každý z nás si přeci přejeme spolupracovat se subjekty, které jsou spolehlivé a se kterými mají dobré zkušenosti i další lidé.
Obviňujete klienta
U hodnocení firem ještě chvíli zůstaneme. Někdy se totiž stane, že se setkáte s člověkem, který u vás spokojený nebyl. Může se jednat o reálnou situaci, kdy jste skutečně pochybili, nebo pouze o zákazníka, který je takto nastaven a není spokojen nikde a s ničím. Nyní je na vás, jak tuto situaci uchopíte. Pokud reagujete na jeho hodnocení emotivně a snažíte se mu jasně vysvětlit, že jste v právu, nic tím nezískáte. Naopak poděkování a omluva, i když je pravda zcela na vaší straně, vám přiláká další klienty. Jsou to přeci právě oni, kdo recenze čtou.
Komunikaci odkládáte
Podobně chybné, jako nereagovat na recenze svých zákazníků, je i dlouhá prodleva v komunikaci. Pokud vám klient zašle e-mail, jedná se o jeho rozhodovací proces, kdy uvažuje, zda i u vás nakoupí vaše produkty nebo služby. Obecně platí, že je klient ochoten čekat jeden den, než mu odpovíte. Delší prodleva již znamená přechod k vaší konkurenci. Jestli vám trvá zjistit si potřebné informace déle, nové zákazníky zcela ztrácíte.
Komunikace je klíčová pro dobré jméno vaší firmy. Nastavte si toto umění tak, aby pracovalo ve váš prospěch.