České dráhy chtějí zase investovat. Mají však miliardy na nové vlaky?
České dráhy se opět rozhodly investovat, a to konkrétně do dalších drah. Proč se k tomuto kroku odhodlaly, to nikdo netuší, podle všeho se jedná jenom o další krok, který spadá do plánů nabídnout krajům kvalitní vlakovou dopravu i po roce 2019. Bylo by však chvályhodné, kdyby se nové vlaky dostaly do provozu už dříve. Zatím je však vypsána soutěž, a to konkrétně na 120 vlaků, za které jsou dráhy ochotny utratit více jak 15 miliard korun.
Konkrétně byly vypsány dvě soutěže, a sice v jedné žádá o šedesát rychlíků (vlaků, které se až nápadně podobají vlakům společnosti LeoExpress nebo RegioJet) a v jedné se žádá o dalších šedesát vlaků, které však budou mít menší kapacitu, nebudou tak komfortní a budou jezdit čistě v regionech.
Jak si České dráhy představují komfortní vlaky
První soutěž je vypsána na vlaky, které jsou komfortnější. Podle plánů by se mělo jednat o moderní, bezbariérové vlaky, které budou vybaveny audiovizuálním informačním systémem, Wi-Fi připojením, měly by ujet minimálně 160 kilometrů v hodině a zároveň by měly pojmout minimálně 240 pasažérů. Požadavkem Českých drah je také to, že bude možné připojit až tři vlaky k sobě, čímž vznikne místo pro 720 pasažérů. Vlak by se měl samozřejmě ovládat strojvedoucím, měl by být klimatizovaný a nízkopodlažní.
Jak jsme zmínili, takových vlakových jednotek by mělo být zhruba šedesát a České dráhy jsou ochotny investovat zhruba deset miliard korun.
Jak České dráhy představují regionální vlaky
Dalších šedesát vlaků má být čistě regionálních. Jednotky by měly dosáhnout minimálně rychlosti 120 kilometrů v hodině, zároveň by měly být klimatizované, vybavení internetovém připojím a audiovizuálním informačním systémem. Nemělo by se zapomenout ani na místo pro kočárky, také na místo pro jízdní kola.
Odhadovaná výše investice do těchto vlaků je zhruba pět miliard korun.