Co je podstatou franchisingu?
S franchisingem jste se pravděpodobně už setkali. Zejména se s tímto pojmem setkali všichni ti, kteří chtějí začít podnikat, ale nemají nápad, který by mohli uskutečnit. Pokud patříte k lidem, kteří chtějí vstoupit do světa podnikání, ale kteří zároveň nemají svůj vlastní nápad nebo myšlenku, kterou by šlo zrealizovat, je franchising přímo pro vás. Jen to chce mít peníze do začátku, za které si odkoupíte licenci a za které zaplatíte poplatky, které jsou opravdu nevyhnutelné.
Co je to franchising?
Pokud jste se však s pojmem “franchising” doposud nesetkali, pojďme si daný pojem vysvětlit. Franchisingem se rozumí podnikání na základě licenčních smluv. Odkoupíte si zkrátka práva na podnikání pod značkou, která má na trhu své místo a která už se dostala do podvědomí lidí. Tento způsob podnikání řada lidí označuje za obrovskou podnikatelskou příležitost, jiní lidé zase označují franchising za nástup do už rozjetého vlaku.
Ostatně obě přirovnání lze brát jako velice trefné. Výhodami franchisingu je to, že je zde nižší riziko krachu, na druhou stranu je zde vyšší riziko uspět. Vždy však záleží na tom, jakou franšízu si vyberete. S některou se vrátí investice do pár měsíců, u jiných to může trvat i několik let.
Nicméně možná vás zajímá, odkud se k nám franchising dostal. Franchising se k nám dostal ze Spojených států, kde svůj boom zažil někde mezi 19.a 20.stoletím. K největším americkým franšízám patří rozhodně fastfoodové řetězce McDonald`s nebo KFC. K našim ryze českým franšízovým konceptům patří například koncepty Sklizeno nebo Extéria Market.
Co je podstatou franšízového podnikání?
V souvislosti s franchisingem se také řada lidí může ptát, co je jeho podstata, jaká je podstata franchisingu. Podstatou franchisingu je umožnit podnikatelům bez nápadu a myšlenky podnikat. Díky odkoupení licencí a svěření know-how se může prakticky každý člověk dostat do světa podnikání. Firmy tím navíc neprodělají, protože se rozšíří do dalších měst a zemí.