Podnikání

Co je CRM systém a proč byste ho měli využívat?

Customer relationship management, zkráceně CRM, označuje řízení vztahů se zákazníky. Jinými slovy, pokud má vaše podnikání mezi dnešní konkurencí uspět, musíte zákazníkům nabídnout nadstandardní péči, což s sebou přináší nutnost shromažďování více či méně závažných informací a jejich analyzování – tedy CRM. CRM systém je pak software, který firma pro řízení vztahu se zákazníky využívá. 

Všechna data na jednom místě 

Na rozdíl od nekonečného dohledávání informací v e-mailech a obvolávání zákazníků shromažďuje CRM systém všechny potřebné informace na jednom místě, kde k nim mají přístup všichni potřební zaměstnanci. Jedná se o identifikační data zákazníků, historii obchodů či poptávek, jejich minulé zkušenosti, nákupní preference a nebo třeba poznámky z osobních schůzek. Tato data se zároveň průběžně analyzují. 

CRM systém vám poskytne dokonalý přehled o aktivitách zákazníků. Obdrželi nabídku, kterou jste jim rozeslali? Otevřeli si newsletter, nebo skončil v koši? Jaké jsou nejbližší naplánované schůzky a co od nich lze očekávat? Stačí pár kliknutí a budete přesně vědět, na čem jste. Podle toho můžete vést své další kroky. 

Přínos pro marketing i zákaznickou podporu 

Správně nastavený CRM systém vám také pomůže s tvorbou marketingových kampaní a rozesíláním hromadných e-mailů, avšak s individuálním oslovením, což zákazníci jistě ocení. Zároveň si můžete přehledně zobrazit historii obchodních vztahů s jednotlivými zákazníky a v další komunikaci volit co nejosobnější přístup. 

CRM systém může pomoci i zákaznické podpoře. Jakýkoliv požadavek nebo podnět od zákazníka nezapadne, ale zanese se do systému spolu s prioritou, osobou, která se jím bude zabývat, a termínem vyřešení. Díky tomu, že pracovníci si snadno zobrazí historii zákazníka, mohou mu nabídnout co nejlepší řešení. V konečném důsledku vám CRM systém ušetří hodiny času týdně a přinese spokojenější zákazníky, a tedy i vyšší zisk.