Další půjčka poputuje na opravu kolejí a vlaků
Politici se asi nikdy nepoučí. Jednou nám tvrdí, že státní dluh bude snižovat, ovšem poté se dozvíme, že se Česká republika opět zadlužila. Tentokrát jsme se zadlužili díky železniční dopravě, na kterou jsme si půjčili sto miliard korun od Evropské investiční banky. Všechny půjčené peníze poputují na výměnu vlaků, dále taky na opravu kolejí, ovšem nepoputují na výstavbu nových, vysokorychlostních tratí, po nichž jezdí především soukromé železniční společnosti a dálkové vlakové spoje.
Ministerstvo dopravy si původně chtělo půjčit mnohem méně, ale nakonec jsme si skutečně půjčili sto miliard korun na železniční průmysl, což bude doposud největší investice do tohoto průmyslu. Podle informací by mělo 44 miliard korun putovat na výměnu starých a nebezpečných vlaků a 56 miliard by mělo putovat na opravu železničních kolejí a spojení.
Podle původních plánů jsme si konkrétně na výměnu vlaků měli půjčit jenom dvacet miliard korun, ale to se asi zdálo málo nebo opět chtělo přitížit soukromým společnostem, které jsou v dnešní době velice znevýhodňované oproti vlakům Českých drah, a to možná proto, že jsou nejen oblíbenější, ale i komfortnější a někdy i levnější.
Opraví se koleje po celé republice
Co se týče půjčené částky 56 miliard korun, ta by měla putovat na opravy železnic a kolejnic. Opraveny by během následujících měsíců měly být železnice jak regionální, tak i železnice určené pro dálkovou dopravu.
Budeme investovat nejvíce za poslední léta
Jelikož jsme si půjčili takovou sumu peněz, můžeme s klidným svědomím říct, že se bude jednat o jednu z největších investic za poslední léta. Už jenom samotná investice do vlaků je tak obrovská, že jenom ta je jedním slovem rekordní. Obvykle se do vlaků investuje maximálně deset miliard korun, nyní je to však mnohonásobek aktuálně investované částky.