Podnikání

Jak vytvořit úspěšný podcast?

Žijeme v době podcastů. O tom není pochyb ani sporu. Podcasty poslouchá každý z nás, nezávisle na tom, do jaké věkové skupiny patří. Pokud mluvíme o podcastech, mluvíme o mluveném slovu, které posloucháme například místo klasické hudby. Aktuálně se touto formou mluví o všech tématech dnešní doby. Probírají se zkušenosti s partnery, také politická témata a samozřejmě existuje i řada motivačních podcastů. Že vás nahrávání podcastů láká? Ale bojíte se, že by se váš podcast v takovém množství doslova ztratil? Poradíme vám, jak na úspěšný podcast.  

Hlavně, ať máte co říct 

Úspěch v podcastech tkví v tom, když máte světu co říct. Pokud se poslouchají jenom plané řeči a neustále se točí kolem horké kaše, nikdy nebude daný podcast tak populární a poslouchaný. Pokud se chcete pustit do poslouchání podcastů, měli byste si sestavit scénář a mluvit k věci a s přidanou hodnotou. Jenom takové podcasty jsou poslouchané, pokud tedy mluvíte k vážnějšímu tématu a není váš podcast ryze jedním vtipem za druhým.  

Zvolte si vhodný žánr 

Jak již bylo zmíněno, v současné době se podcasty nahrávají pro jakékoli odvětví a jakékoli obory. Mluví se o politických tématech, také o aktuálním dění nebo o zdraví či netoxické domácnosti. Výběr tématu je velice důležité a rozhodně byste výběr tématu neměli podceňovat. V ideálním případě si vyberte takové téma, které je vám blízké. Respektive vyberte si žánr, který je vám blízký.  

Pokud si vyberete žánr, o který se zajímáte a kterému rozumíte, pak budou mít vaše podcasty hlavu a patu. Rozhodně se nesnažte natáčet podcast o něčem, co je moderní, ale čemu nerozumíte. Takové podcasty nemohou vyjít s kladným hodnocením.  

Vytvořte skvělou znělku 

Pokud jste si již vybrali žánr, ve kterém budete podcasty natáčet, pokud jste dokonce podstoupili i přípravu podcastu, abyste věděli, o čem budete mluvit, je načase s vytvořit skvělou znělku. Bohužel právě znělka je dnes velice podceňována, a to je na podcastu velice důležitá 

Znělka je prakticky to první, co člověk při podcastu slyší. Pokud chcete vydávat podcasty v pravidelných intervalech, pak je znělka velice důležitou a klíčovou částí vašeho mluveného slova.